Groep 7 en 8 gingen samen naar het Cals IJsselstein. Met een paar auto's gingen ze naar het Cals IJsselstein. Ze gingen kijken naar welke middelbare school ze zouden willen gaan. Ze gingen daar 3 proeflessen doen : bij Aardrijkskunde gingen ze woorden opschrijven die te maken hadden met Aardrijkskunde. Bij Nederlands gingen ze rebussen oplossen, codewoorden proberen te raden en een woord opschrijven die twee woorden kon den zijn. En ten slotte bij beeldende vorming gingen ze diepte maken met vetkrijt. Heel veel kinderen vonden het leuk op Cals IJsselstein. Er waren ook een paar bekenden op het Cals IJsselstein. Groep 8 gingen op de fiets naar het Cals Nieuwegein. Daar deden ze ook 3 proeflessen: Wiskunde en daar gingen ze kijken wat te maken met wiskunde had en ze gingen kijken met blokjes wat het gebouw zou zij door op het plaatje de voorkant te kunnen zien de zijkant en bovenkant, met Aardrijkskunde maakte ze een wolk met een potje met warm water en een lucifer die aan was en daarna gingen ze kijken welke zin bij welk plaatje hoorden. En ten slotte moesten de kinderen elkaar na tekenen zonder op het papier te kijken en een keertje dat je wel mocht kijken op het papier met beeldende vorming. En veel kinderen vonden het Cals Nieuwegein ook leuk en daar waren ook een paar bekenden.
In de aanloop naar het Sinterklaasfeest heeft groep 8 gerekend met pepernoten. Drie zakken van 500 gram werden hiervoor aangerukt. De kinderen onderzochten de ingrediënten van de pepernoten. Wist je dat er in één zak pepernoten zo'n 330 pepernoten zouden moeten zitten? De kinderen hebben gecontroleerd of dit klopte, of dat Bolletje ons oplichtte. Gelukkig zaten er genoeg pepernoten in de zakken. Behalve het berekenen van koolhydraten, vetten en suikers in 1 kg pepernoten, 500 gram pepernoten en 25 kilo pepernoten, hebben de kinderen ook met breuken gerekend en zelf enkele sommen getekend aan de hand van breuken.
Reacties
Een reactie posten