Doorgaan naar hoofdcontent

Groep 7 en 8 kijken op scholen

de Tweeklank bezoekt CalsGroep 7 en 8 gingen samen naar het Cals IJsselstein. Met een paar auto's gingen ze naar het Cals IJsselstein. Ze gingen kijken naar welke middelbare school ze zouden willen gaan. Ze gingen daar 3 proeflessen doen : bij Aardrijkskunde gingen ze woorden opschrijven die te maken hadden met Aardrijkskunde.  Bij Nederlands gingen ze rebussen oplossen, codewoorden proberen te raden en een woord opschrijven die twee woorden kon den zijn. En ten slotte bij beeldende vorming gingen ze diepte maken met vetkrijt. Heel veel kinderen vonden het leuk op Cals IJsselstein. Er waren ook een paar bekenden op het Cals IJsselstein. Groep 8 gingen op de fiets naar het Cals Nieuwegein. Daar deden ze ook 3 proeflessen: Wiskunde en daar gingen ze kijken wat te maken met wiskunde had en ze gingen kijken met blokjes wat het gebouw zou zij door op het plaatje de voorkant te kunnen zien de zijkant en bovenkant, met Aardrijkskunde maakte ze een wolk met een potje met warm water en een lucifer die aan was en daarna gingen ze kijken welke zin bij welk  plaatje hoorden. En ten slotte moesten de kinderen elkaar na tekenen zonder op het papier te kijken en een keertje dat je wel mocht kijken op het papier met beeldende vorming. En veel kinderen vonden het Cals Nieuwegein ook leuk en daar waren ook een paar bekenden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Rekenen met pepernoten

In de aanloop naar het Sinterklaasfeest heeft groep 8 gerekend met pepernoten. Drie zakken van 500 gram werden hiervoor aangerukt. De kinderen onderzochten de ingrediënten van de pepernoten. Wist je dat er in één zak pepernoten zo'n 330 pepernoten zouden moeten zitten? De kinderen hebben gecontroleerd of dit klopte, of dat Bolletje ons oplichtte. Gelukkig zaten er genoeg pepernoten in de zakken. Behalve het berekenen van koolhydraten, vetten en suikers in 1 kg pepernoten, 500 gram pepernoten en 25 kilo pepernoten, hebben de kinderen ook met breuken gerekend en zelf enkele sommen getekend aan de hand van breuken.

tijds cabsule Quinten

Lieve kleinkinderen,   Ik ga iets vertellen over mijn dagelijks leven van toen maar ook anderen dingen.                        Opgroeien deed ik met me ouders,zusjes,oma,neefjes,nichtjes,ooms en tantes. Vroeger ging ik met de auto naar school dat was in groep 5 en 6 maar toen ik in groep 7 en 8 zat met de fiets. Bij ons in de klas hadden we bronnenboeken,werkschriften en laptops.                                                                 Geschiedenis was heel interessant want dat ging over de tweede wereldoorlog en we keken filmpjes op het ...

De klasselunch en handleiding maken

Spiegelas en breuken We zijn allemaal met blok 9 gestart. Groep 8 heeft allemaal spiegelassen en breuken vermenigvuldigd. En groep 7 heeft de breuken leren te optellen, aftrekken en gelijk te maken. Handleiding schrijven We hebben allemaal voor taal een handleiding geschreven over hoe je een waterraket moet maken en lanceren. We hebben ook een toets gehad over ruimte Gym Dinsdag zouden we eigenlijk fitness les krijgen maar dat ging niet door en toen hadden we slagbal met hindernissen gedaan en toch nog een beetje fitness. En donderdag hadden we geen gym. Bijzondere lunch? Deze week hadden we de klasselunch als enige van de school en de klasselunch houdt eigenlijk in dat ze mensen en kinderen gezonder willen laten eten . Het leukste van de week Het leukste van de week vond ik slagbal ook omdat we moesten ook opdrukken en rennen maar, vooral omdat het heel erg grappig was om van iedereen te zien.