Doorgaan naar hoofdcontent

tijds cabsule Quinten

Lieve kleinkinderen,  

Ik ga iets vertellen over mijn dagelijks leven van toen maar ook anderen dingen.                        Opgroeien deed ik met me ouders,zusjes,oma,neefjes,nichtjes,ooms en tantes.
Vroeger ging ik met de auto naar school dat was in groep 5 en 6
maar toen ik in groep 7 en 8 zat met de fiets. Bij ons in de klas hadden we bronnenboeken,werkschriften en laptops.                                                                 Geschiedenis was heel interessant want dat ging over de tweede wereldoorlog en we keken filmpjes op het  digibord. Bijvoorbeeld filmpjes van 13 in de oorlog.
Een digibord is een bord dat door een laptop bestuurd wordt.
Maar het belangrijkste was huiswerk maken maar dat vond ik ook leuk.
En mijn idool was  voetballer Sebastian Haller hij maakte heel veel goals.                               Hij bracht FC Utrecht ver in de competitie en hij is topscorer van de eredivisie geweest.
Ik vind vissen,fitness en voetballen leuk dus dat zijn mijn hobbys.
Ik verwacht in de toekomst dat er hele vette dingen komen zoals vliegende autos en dat je op een surfbord kan vliegen.
En een van mijn lievenlings youtubers is The Dutch Terms en


Groeten van Quinten



images.jpg
https://youtu.be/vjW8wmF5V

Reacties

Populaire posts van deze blog

Rekenen met pepernoten

In de aanloop naar het Sinterklaasfeest heeft groep 8 gerekend met pepernoten. Drie zakken van 500 gram werden hiervoor aangerukt. De kinderen onderzochten de ingrediënten van de pepernoten. Wist je dat er in één zak pepernoten zo'n 330 pepernoten zouden moeten zitten?
De kinderen hebben gecontroleerd of dit klopte, of dat Bolletje ons oplichtte. Gelukkig zaten er genoeg pepernoten in de zakken.
Behalve het berekenen van koolhydraten, vetten en suikers in 1 kg pepernoten, 500 gram pepernoten en 25 kilo pepernoten, hebben de kinderen ook met breuken gerekend en zelf enkele sommen getekend aan de hand van breuken.






Groep 7 en 8 kijken op scholen

Groep 7 en 8 gingen samen naar het Cals IJsselstein. Met een paar auto's gingen ze naar het Cals IJsselstein. Ze gingen kijken naar welke middelbare school ze zouden willen gaan. Ze gingen daar 3 proeflessen doen : bij Aardrijkskunde gingen ze woorden opschrijven die te maken hadden met Aardrijkskunde.  Bij Nederlands gingen ze rebussen oplossen, codewoorden proberen te raden en een woord opschrijven die twee woorden kon den zijn. En ten slotte bij beeldende vorming gingen ze diepte maken met vetkrijt. Heel veel kinderen vonden het leuk op Cals IJsselstein. Er waren ook een paar bekenden op het Cals IJsselstein. Groep 8 gingen op de fiets naar het Cals Nieuwegein. Daar deden ze ook 3 proeflessen: Wiskunde en daar gingen ze kijken wat te maken met wiskunde had en ze gingen kijken met blokjes wat het gebouw zou zij door op het plaatje de voorkant te kunnen zien de zijkant en bovenkant, met Aardrijkskunde maakte ze een wolk met een potje met warm water en een lucifer die aan was en d…

Nieuwe redactie Dima en Jordi

Wij zijn Dima en Jordi en wij gaan de volgende weken vertellen over wat er op onze school gebeurt.
Ik ben Dima Hidding en ik zit in groep acht, ik ben 12 jaar en hou van voetballen!
Ik ben Jordi Jansen en ik zit in groep 7, ik ben 10 jaar en hou van voetballen!