Doorgaan naar hoofdcontent

Er is er één jarig! En op vakantie naar Okt!

Rente berekenen en het land van Okt, dat stond deze week centraal bij rekenen. Maar ook was de juf jarig, deden we korfbalachtige activeiten met gym en testten we stoelen.

Land van okt en rente berekenen

Op vrijdag heeft groep 8 bij rekenen geleerd hoe het rekenstelsel in het Land van Okt is. Dat was leuk, maar verwarrend. We zijn gewend tot 10 te tellen, maar in het land van Okt tel je maar tot 8 (maar 8 - en dat is okt - maar dat is wel weer 10.)
Afbeeldingsresultaat voor land van okt
Groep 7 maakte kennis met het berekenen van rente. Hoeveel rente krijg je op je spaarrekening? Dit was leuk, maar ook wel lastig en wennen.

Ander onderwerp taal

We zijn met een nieuw blok begonnen bij taal. Het blok televisie is afgesloten en de komende weken gaan we de ruimte in (want dat is het thema). Ter afsluiting van hun blok hebben Lucas en Jordi nog een filmpje gemaakt van de school. De rest van de klas maakte quizvragen voor Kahoot.



Nieuw spel bij gym

Dinsdag hebben wij een nieuw korfbalachtig spel gedaan bij de gym. In dat spel moesten we in teams zo snel mogelijk in alle korven scoren. Donderdag deden we levend kwartet. Je moest zorgen dat je zes van dezelfde spullen op je mat kreeg. Samenwerken dus!

Wereldoriëntatie: testen en "online" naar het buitenland

Met biologie probeerden we te testen hoe je van kranten een sterke stoel kan maken. Dat is nog best lastig! Voor aardrijkskunde gaan we de komende dagen kijken in welke landen we online allemaal komen. Want als we Youtube kijken, doen we dat via Amerika! Of Japan?


Appeltaart op school

Juf Lizzy was woensdag jarig en trakteerde op appeltaart. Die had ze zelf gebakken en was erg lekker. We hebben ook nog spelletjes gespeeld om de verjaardag te vieren. Zoals levend memory, moordenaartje en krantenmeppertje.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Rekenen met pepernoten

In de aanloop naar het Sinterklaasfeest heeft groep 8 gerekend met pepernoten. Drie zakken van 500 gram werden hiervoor aangerukt. De kinderen onderzochten de ingrediënten van de pepernoten. Wist je dat er in één zak pepernoten zo'n 330 pepernoten zouden moeten zitten? De kinderen hebben gecontroleerd of dit klopte, of dat Bolletje ons oplichtte. Gelukkig zaten er genoeg pepernoten in de zakken. Behalve het berekenen van koolhydraten, vetten en suikers in 1 kg pepernoten, 500 gram pepernoten en 25 kilo pepernoten, hebben de kinderen ook met breuken gerekend en zelf enkele sommen getekend aan de hand van breuken.

tijds cabsule Quinten

Lieve kleinkinderen,   Ik ga iets vertellen over mijn dagelijks leven van toen maar ook anderen dingen.                        Opgroeien deed ik met me ouders,zusjes,oma,neefjes,nichtjes,ooms en tantes. Vroeger ging ik met de auto naar school dat was in groep 5 en 6 maar toen ik in groep 7 en 8 zat met de fiets. Bij ons in de klas hadden we bronnenboeken,werkschriften en laptops.                                                                 Geschiedenis was heel interessant want dat ging over de tweede wereldoorlog en we keken filmpjes op het  digibord. Bijvoorbeeld filmpjes van 13 in de oorlog. Een digibord is een bord dat door een laptop bestuurd wordt. Maar het belangrijkste was huiswerk maken maar dat vond ik ook leuk. En mijn idool was  voetballer Sebastian Haller hij maakte heel veel goals.                               Hij bracht FC Utrecht ver in de competitie en hij is topscorer van de eredivisie geweest. Ik vind vissen,fitness en voetballen leuk dus dat zijn