Doorgaan naar hoofdcontent

tijdcapsule anouk

lieve kleinkinderen,

Al je dit leest is het al jaren later, nu is het 2016.
Ik heet anouk en ik ben 9 jaar.
ik ga jullie vertellen hoe mijn leven er nu uitziet. laten we beginnen met school . mijn school heet de Tweeklank.
bij ons op school hebben we een digibord (zie foto hieronder) en we hebben computers en chromebooks. wij schrijven met een balpen en we tekenen met potlood of stiften, we hebben ook whitebords, daarop schrijven we het lesrooster of extra uitleg .
iwb_1.jpg
mijn hobby´s zijn: dansen, zingen en acteren.
met dansen heb je allemaal verschillende dansen, ik zit er op 4. dit zijn de dansen waar ik op zit: klassiek ballet, de selectie, urban en jazzdance .
ik heb een heel gezellig gezin, het bestaat uit mijn broer Thijs, mijn moeder Marjan en mijn vader Peter.
ik heb in totaal 12 nichtjes en neefjes (ik heb geteld en het duurde best lang).
gelukkig zie ik ze vaak.
ik vind het heel leuk om filmpjes te maken voor youtube. ik heet op youtube
¨Maud en Anouk¨. dit is de link:
als er vriendinnetjes bij mij kwamen maakte ik filmpjes met ze, maar natuurlijk gingen we ook lekker spelen!!!!
zoals ik al zei, ik hou van zingen. mijn favoriete band is Kensington. zij hebben net een nieuw nummer en die heet ¨Do I Ever¨. dit is de link:
weet je nu al meer over mij??? ik denk het wel!!!

groetjes Anouk Straver

Reacties

Populaire posts van deze blog

Sneeuwwitje, Tennis en BomberBot

Het podium van Groep 3&4 en de Tennisles stonden centraal deze week, maar ook hebben we met Romeinse cijfers en de inhoud gerekend, en onze eerste les progameren met bomberbot!




Romeinse getallen & inhoud berekenenWoensdag heeft Groep 8 met Juf Marielle de Romeinse getallen ondekt, dat staat niet in cijfers zoal: 1-2-3-4-5-6-7-8-9, maar M-D-C-L-X-V-I, het was lastig, maar ook leuk! Groep 7 heeft de inhoud berekent met: dm³-cm³-km³ ,het was erg lastig

Tennis clinicOp dinsdag tijdens onze gym, kregen wij een Tennis clinic, het was erg leuk, sommige konden al erg goed slaan, maar iedereen kon het al goed, we moesten een wedstrijdje spelen, overslaan, mikken, pionnen omslaan en vangen. Podium en BomberBotGroep 3&4 hadden woensdag een podium, het ging over sneeuwwitje en de 14 dwergen, het was erg spannend voor de kinderen, maar wel leuk uitgevoerd. Groep 7&8 hebben de eerste les van BomberBot gehad, dat is een methode voor programmeren, Dit is de link naar de uitleg van BomberBo…

Groep 7 en 8 kijken op scholen

Groep 7 en 8 gingen samen naar het Cals IJsselstein. Met een paar auto's gingen ze naar het Cals IJsselstein. Ze gingen kijken naar welke middelbare school ze zouden willen gaan. Ze gingen daar 3 proeflessen doen : bij Aardrijkskunde gingen ze woorden opschrijven die te maken hadden met Aardrijkskunde.  Bij Nederlands gingen ze rebussen oplossen, codewoorden proberen te raden en een woord opschrijven die twee woorden kon den zijn. En ten slotte bij beeldende vorming gingen ze diepte maken met vetkrijt. Heel veel kinderen vonden het leuk op Cals IJsselstein. Er waren ook een paar bekenden op het Cals IJsselstein. Groep 8 gingen op de fiets naar het Cals Nieuwegein. Daar deden ze ook 3 proeflessen: Wiskunde en daar gingen ze kijken wat te maken met wiskunde had en ze gingen kijken met blokjes wat het gebouw zou zij door op het plaatje de voorkant te kunnen zien de zijkant en bovenkant, met Aardrijkskunde maakte ze een wolk met een potje met warm water en een lucifer die aan was en d…

Rekenen met pepernoten

In de aanloop naar het Sinterklaasfeest heeft groep 8 gerekend met pepernoten. Drie zakken van 500 gram werden hiervoor aangerukt. De kinderen onderzochten de ingrediënten van de pepernoten. Wist je dat er in één zak pepernoten zo'n 330 pepernoten zouden moeten zitten?
De kinderen hebben gecontroleerd of dit klopte, of dat Bolletje ons oplichtte. Gelukkig zaten er genoeg pepernoten in de zakken.
Behalve het berekenen van koolhydraten, vetten en suikers in 1 kg pepernoten, 500 gram pepernoten en 25 kilo pepernoten, hebben de kinderen ook met breuken gerekend en zelf enkele sommen getekend aan de hand van breuken.